Bakın çocukları reklamlarda adice kullandıkları yetmiyormuş gibi bir de alttan alta öyle mesajlar veriyorlar ki, yıllarca bu tarz reklamlara yayınlara maruz bırakılınca insanlar kredi kartını normal bir şeymiş gibi kullanıyorlar. Bu durum diğer şeyler için de geçerli tabi ki.
Çocuk diyor ki reklamda;
- Harcadıkça bonus kazanıyorsun baba.
Anne diyor ki;
- O bonuslarla son model telefon alıyoruz bana.
Çocuk giriyor yine araya;
- Ünlü gibi yaşıyorsun baba.
Baba diyor ki;
- Tamam bonus bir aile oluyoruz.
Son olarak kadın şunu ekliyor;
- Kudret ben sana yeniden aşık oluyor galiba.
Kahpeliği görebildiniz mi?
Herif kredi kartı denen pisliğe bulaşacak, çocuk bunu istiyor, anne bunu istiyor. Harcamak, tüketmek özendiriliyor, ünlü gibi yaşatmak yani özel hayatın olmadığı, lüks hayata düşkün, modaya düşkün bir yaşam aşılanıyor. Yaşasın kapitalizm.
Adam anne ve çocuğun yoğun istekleri neticesinde diz çöküyor ve kadın herife ''sana yeniden aşık oluyorum galiba'' diyor.
Aşkı ne hale düşürdüklerini, herifin kendisine ait olmayan, kazanmadığı parayla, faize bulaşmasıyla kadının kocasına yeniden aşık olması vurgulanıyor.
30-40 saniyelik reklamdaki felsefeye bakar mısınız? İşte gâvur gibi yaşamaya bu şekilde özendiriliyoruz.
Bir başka reklamı ele alalım. Geçen yine ne olup ne bitiyor insanları nasıl uyutuyorlar, alttan alta neler pompalanıyor bir göz atayım diyerek açtım yine televizyon denen pisliği...
Bir kadın yürüyor, yarı çıplak bir şekilde yürüyor, yırtmaçlı bir elbise var, yürüyor, binaların arasında yürüyor, sürekli bir kadın ve lüks bir yapıt var... Çok şaşırdım acaba dedim bu reklam ne reklamı...
40-45 saniyelik reklamın sonunda 2 saniye vurgu yapılıyor, otel reklamıymış. Bence otelden ziyade o reklam o kadının reklamıydı. Niyeyse feministler bir kadının kocasına karşı, kutsalına karşı isyan etmesini aşıladılar yıllarca, erkeklerle aynı mekanlara sokuldular, toplumda kadınlar geri planda dediler, her yere soktular kadınlarımızı, başörtülü hakemlerimiz, kırmızı rujlu başı örtülü spikerlermiz falan oldu hamd olsun. Feministler gelir eşitsizliği vurgusu yaptılar, fakat kadınların adi bir şekilde reklamlarda kullanılmasına nedense seslerini çıkarmıyorlar. Niye?
Çünkü tüketim kültürü kadınlar ve çocuklar üzerinden işletiliyor. Müslüman kızlara, kadınlara çok iş düşüyor. O çocuklar iyi yetiştirilmeli, onlar bizim geleceğimiz. İhtiyaç olmayan şey alınmamalı, kadınlar kocalarından helâl lokma istemeli.
İsmet Özel'in sözüyle kapatalım; ''Kadınlar kocalarına “ben senden yüksek gelir değil, sadece helâl para kazanmanı istiyorum” dese Türkiye’nin yüzü değişir.''
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder